- Opublikowano: 25 luty 2021
- Odsłony: 1589
Wybór przewoźnika do transportu towarów lub przesyłek na pewno nie może być przypadkowy. Choćby dlatego, że jakość takiej usługi wpływa na wizerunek firmy.
Na pewno nie warto przy wyborze przewoźnika kierować się tylko kryterium ceny. To może okazać się niebezpieczne, ponieważ zaoszczędzi się na transporcie, ale poniesie większe koszty lub szkody związane z nieterminową dostawą lub uszkodzeniem przesyłki w czasie transportu. Gdy dotrze ona do odbiorcy z opóźnieniem lub w złym stanie, to zawsze będzie postrzegane przez tego, który miał ją otrzymać nie jako wina przewoźnika, tylko firmy, która taką usługę mu zleciła. A to może skutkować w najgorszym razie nawet zerwaniem współpracy.
Dlatego przede wszystkim należy się przyjrzeć, jak długo taki przewoźnik działa na rynku i jakie ma doświadczenie w realizacji usług, które chcemy mu zlecić. Im dłużej jakaś firma się tym zajmuje tym lepiej. Poza tym należy sprawdzić, jakim taborem dysponuje przewoźnik, którego chcemy wybrać, ponieważ dobre auta to podstawa bezpieczeństwa dostawy. Muszą posiadać urządzenia do zabezpieczenia naszego towaru, aby nie został on uszkodzony w czasie podróży i być w prawidłowym stanie technicznym. Ponieważ tylko on zagwarantuje uniknięcie opóźnień w dostawie spowodowanych awarią auta podczas drogi odbiorcy. Z tego powodu warto dowiedzieć się, czy pojazdy przewoźnika przechodzą regularne kontrole techniczne i czy ewentualne usterki naprawiane są w odpowiednio do tego przystosowanych warsztatach.
Jednak nawet najlepszy sprzęt nie pojedzie bez dobrego kierowcy. Normą jest, iż musi on mieć wszystkie wymagane licencje i zezwolenia, ale liczy się również jego staż w tym zawodzie. Im jest większy, to ma się gwarancje, że takie kierowca potrafi poruszać się w każdych warunkach, jest często bardziej odpowiedzialny niż młodsi kierowcy choć nie jest to regułą.
Można też zwrócić uwagę, jak pod względem technicznym przewoźnik przygotowany jest do tej usługi. Czy ma systemy monitorowania pojazdów przez internet. Może elastycznie reagować na potrzeby zleceniodawcy i czy jest w stanie zagwarantować jakieś bonusy. Na przykład dodatkowe ubezpieczenie.